To jsou ideální podmínky pro divoký jachting na rychlých létajících katamaránech. Závod opět přilákal do Extreme Clubu hodně diváků, kteří si tuto velkolepou podívanou nechtěli nechat ujít. Zároveň se rozjížďky díky televizi přenášeli do dalších 24 zemí světa a pochopitelně i na internet. Náš tým MASTERLAN, tentokrát ve složení David Křížek a Zdeněk Adam, si v tréninku vedl skvěle a dokončil na 4. místě. Během toho ale došlo ke zranění, když si kosatník posádky nejprve rozřízl levý loket a následně si namohl úpon pravého bicepsu. Doporučení lékaře pak bylo nekompromisní, tedy 6 týdnů klidu. I přesto posádka do závodu s velkým handicapem nastoupila a nevedla si vůbec špatně. O tom svědčí dva dojezdy na 5. místě. V závěrečné rozjížďce se ale týmu utrhl úchyt uhlíkového čeleně, který se následně rozletěl na spoustu kusů. Celý díl se stal v místních podmínkách neopravitelná a dobře rozjetý závod pro naši posádku MASTERLAN skončil. O napravení reputace se náš posádka pokusí na dalším závodě Flying Phantom Series, který se koná v druhé polovině května ve francouzském Quiberonu.
“Byl to skvělý jachting, ale s bolavým koncem,” řekl po závodě kosatník týmu Zdeněk Adam.
“Na závod jsem se moc těšil, ale bylo strašné opouštět nemocnou rodinu, která kompletně bojovala s chřipkou a vysokými teplotami. Navíc jsme měli finanční problémy se zajištění sezóny a řadu dalších komplikací, včetně absence tréninku. A najednou jsme tady byli a chtěli do všeho jít na 100%. Zdeněk byl skvěle připraven a věřím, že díky jeho kondici bychom šli postupně výsledkově nahoru. Jachting zde byl extrémně náročný. Pak ale přišlo zranění a už bylo jasné, že to nepůjde dle představ. Vrcholem pak byl technický defekt a doslova rozštípání celého karbonového čeleně. Jeden den byly podmínky, kdy bychom to asi odjeli i bez genakru, ale rozhodli jsme se respektovat doporučení lékaře a šetřit úpon bicepsu. Snad budou po návratu další vyšetření příznivá a Zdeněk bude moci opět tvrdě trénovat na další závod. V Quiberonu by to mohlo být velmi podobné. Tedy opět silnější vítr a těsné souboje ve vysokých rychlostech. Teď nás čeká další fyzická příprava, tréninky na vodě, shánění financí a náhradních dílů.” řekl kormidelník týmu MASTERLAN David Křížek.