Zdravím vás všechny z Les Sables dOlonne, dějiště startu nejtvrdšího závodu osamělých mořeplavců letošní sezóny. Od února s Danem Vodičkou trénujeme a závodíme a máme již upluto 3000Nm na našich malých lodích třídy Transat 6,50, tedy 6,5m plachetničkách CZE 516 – ATLANTIK FT a CZE 468 – CK FISCHER. Nyní nás však čeká sólová regata, která bude sama o sobě měřit 2600Nm. Bude to měsíční závod, který povede dokonce dvakrát přes obávaný Biskajský záliv. Dalším úskalím bude tlaková výše nad Azorskými ostrovy a zejména frontální systémy a bouřky a jistě i obrovské nebezpečné vlny. Prostě bude to boj. Před odjezdem jsem si pořídil program na sledování vývoje počasí, ale doufám, že ukazuje špatně. Nad Azorami byl totiž vítr 35m/s. To by vyvolalo takové vlny, že by to smetlo celé pole lodí. Náš závod má tu vlastnost, že nejde zrušit, pozastavit, ani odvolat. Plujeme totiž bez možnosti komunikace s pevninou. Snad se to již vyfoukalo a my budeme mít klidnou plavbu.
Ihned po příjezdu do Les Sables jsme se vrhli na přípravu lodí. Velkým pomocníkem je nám Vojta Komárek z Bohemia Yacht (stavitel Transat 6,50), ale také
Na tiskové konferenci a zahajovacím večírku se mluvilo jen francouzsky a tak jsme utvořili anglicky hovořící skupinku a pěkně zrelaxovali. Přišla řeč také na hrozící halucinace z veliké únavy a nedostatku spánku.
Jedna z lodí doplula již na start dost poničená. Její kormidelník během přeplavby usnul a probudil se 3Nm od Les Sables na písečné pláži. Odnesl to kýl, ale už to má opravené a do závodu tak může nastoupit.
Po absolvování všech měření a kontrol byl na programu prologový závod. Prolog se jede prakticky před každým větším závodem a je nutné jej dokončit, aby byl závodník vpuštěn do hlavní regaty. Navíc je to veliká show. Jede se blízko pobřeží za veliké sledovanosti diváků. Na startu se sešlo všech 72 přihlášených lodí. Z toho bylo 34 z naší sériové kategorie. Jel jsem s Markétou na ATLANTIK FT – CZE 516. Měli jsme perfektní start a šli jsme okamžitě do čela. Po několika minutách nás však začal dotahovat super speciál Brossard. Ten nás podjel a postupně přestoupal. Tak jsme byli nuceni k obratu. Když jsme se vrátili zpět na vítr z prava, tak nám další soupeř otočil před špičku. Byly z toho dva obraty navíc. To ve slabém větru není nic moc. Po prvním kole se na nás tlačila novinářská loď a tak jsme otočili a jako jediní již nedostoupali na další bóji. V závěrečném kursu jsem pokazil výměnu plachty Code Zero za Top genakr a bylo z toho 6. místo. Je to nádherný úspěch, ale nechybělo moc a mohli jsme stát na pódiu před městskou radnicí při vyhlašování vítězů. Škoda. Hlavně aby se dařilo v hlavním závodě. Dan jel s Vojtou Komárkem na CK FISCHER – CZE
Nyní máme lodě nachystané. Máme nové baterie. Dan má nový solární panel a já parádní plachty a konečně novou dobíječku. Celé město žije závodem. Každá loď má svého lokálního sponzora. Já mám prodejnu dětských oblečků, kde visí má fotka s lodí Atlantik FT. Jsou to fajn lidi. Plakáty a vlajky jsou po celém městě. Dnes navíc vyvěsili životopisy a fotky všech závodníků. Je zde spousta doprovodných akcí. Navíc je vedle kasina obrovské muzeum Vendée Globe a Minitransatu. V přístavu už je sotva k hnutí. Je tu děsně turistů a fanoušků.
Nervozita postupně roste. Předpověď opět nevypadá dobře. Stoupačka v silném větru obávaným Biskajem. Start je v neděli 30. července 2006 ve 13:02h. Závod bude možné sledovat na internetu na oficiálních stránkách závodu, ale samozřejmě i na www.minitransat.cz. Navíc spoustu fotek, rozhovory a aktuální zpravodajství z dějiště závodu přinese i server www.lode.cz. Držte moc a moc palce a pošlete nějaké povzbudivé maily a smsky. Na Azorách si to snad přečtu …
Ahoj
PS: Díky moc sponzorům ATLATIK FT, CK FISCHER, partnerům RODOP a KILCULLEN a také všem dodavatelům týmu, pomocníkům a fandům našeho projektu Atlantik minitransat.
Atlantik FT – CZE 516
Czech Ocean Team