Po konzultaci s meteorology se vedení závodu rozhodlo pro změnu trasy. Vítr dnes v noci bude sílit, dále od pobřeží až k 80 km/h. Ve vysokých vlnách a hustém provozu by bylo příliš nebezpečné, nechat sólové jachtaře křižovat kanál La Manche.
35 hodin bez spánku
Nová trasa se sice vyhýbá vodám s rušným provozem, ale na druhé straně je velmi členitá a pluje se v oblastech plných mělčin a útesů. To znamená jediné. Po celou dobu závodu nebude ani chvíle na odpočinek.
Úspěch mezi profesionály
V prvním závodu sezóny je otázkou, kde je pro Milana hranice úspěchu. Figaro je profesionální třída, ve které většina závodníků již závodí mnoho let. Všichni jsou na tom lépe, co se týče rozpočtu, než náš reprezentant. Proto je možné říci, že umístění v první polovině startovního pole, tedy do 12. místa, je pro Milana mimořádný úspěch. Navíc se starými plachtami…
Startovač
Aby se rozdíl v materiálu mezi Milanem a jeho konkurenty zmenšil, běží nyní na Startovači kampaň, která si dala za cíl, získat na sadu plachet 300 000 Kč. Tato částka sice na celou sadu plachet nestačí, ale věříme, že se podaří cílovou částku přesáhnout.
Stránky závodu zde.
Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
Loď, na které se jede:
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2
Daniel Vodička