V jachtařském olympijském týmu panuje dobrá nálada

Eva Skořepová | 23.07.2024

Prosluněné město Marseille nabízí těsně před startem olympijské regaty ideální jachtařské podmínky. Všechny tři naše závodnice tak včera i dnes absolvovaly naplánovaný trénink na vodě.

V týmu panuje dobrá nálada, včera večer byli všichni společně na zmrzlině na pláži. A dnes se konečně po dvou dnech na letištích k týmu připojil i fyzioterapeut Tomáš Mihalík. Dorazil po druhé hodině ráno, jeho zavazadla stále někde cestují mezi Mnichovem a Marseille.

Windsurfařka Kateřina Švíková byla na vodě se svým španělským trenérem Jaimem Andresem Castrem a s dnešním tréninkem byla spokojená: „Dnes jsme měli možnost jít podruhé na vodu, daly jsme pár rozjížděk s ostatními závodnicemi. Již od včera jsou zde docela velké vlny, ale vítr jen slabý až střední. Trénink jsem si moc užila,“ chválila.

Kačka si musela vybrat dvě ze čtyř vyfasovaných sad foilů a plachet. Ty které nezvolila, již musela včera odevzdat. „Celý výběr jsme absolvovali v Cadizu ve Španělsku. Testováním jsme strávili asi dva a půl týdne. Určitě jsme vybrali dobře a doufám že to bude jezdit,“ věří.

Pro třídy iQFoil a Formula Kite je těsně vedle mariny připravená kamínková pláž, odkud závodníci vyplouvají na vodu. Zázemí mají v postavených stanech. „Byla jsem zde vloni na Test Eventu a už tehdy bylo vše dobře připravené. Nyní přibylo pár budov a plotů, zvýšila se ostraha, ale jinak je vše hodně podobné, takže jsem ráda, že jsem tady vloni byla, a už vím, co mě čeká,“ dodala Kačka.

Také naše posádka 49eruFX Zosia Burska a Sára Tkadlecová má za sebou oba tréninky. Jako kouč je zde s nimi dvojnásobný olympionik Martin Trčka (třída Laser /dnes ILCA 7/ 2004 Athény a 2008 Peking). Včera holky na vodě sledoval také team leader Štěpán Novotný, dnes byl na člunu fyzioterapeut Tomáš Mihalík.

Martin Trčka má s olympijskými hrami bohaté zkušenosti, a tak mohl srovnávat: „Olympijské hry v pozici trenéra jsou vlastně velmi podobné jako z pozice závodníka, když tedy pominu fyzickou zátěž. Ta je samozřejmě nesrovnatelná, zátěž psychická je však téměř stejná. Především musím dbát na to, abychom dodrželi všechny pravidla a restrikce, kterých je na olympiádě víc než na ostatních závodech, a to nejen na vodě, ale i v marině a v celém zázemí. Jinak poskytuji holkám servis standardního jachtařského kouče. Připravuji pro ně předpověď počasí, snažím se je navést na tu správnou cestu na vodě nejlépe tak, aby si na ni přišly samy. Má práce je dále ztížená tím, že zde nesmíme používat žádnou elektroniku, která je schopna komunikovat s břehem. Běžně trenéři na vodě používají nejrůznější přístroje na měření větru a vyhodnocování povětrnostní situace, ale my nesmíme mít na vodě ani chytré hodinky nebo mobilní telefon,“ vysvětlil.

„Dnes jsme měly trénink o něco kratší, protože odpoledne nás čeká měření. To v naší lodní třídě není tak jednoduché, celá ta akce zabrala pět hodiny. Musely jsme odstrojit kompletně celou loď, dokonce odmontovat křídla, která se zde měří a váží samostatně, a pak celou loď zase sestavit do původního stavu. Během měření nám také na plachty nalepili olympijské a státní symboly a naše jména, takže na dalšítrénink už vyplujeme připravené na olympijskou regatu,“ těší se naše posádka.

Kačku Švíkovou čeká měření zítra, ale u iQFoilu je to mnohem jednodušší. Také ona během měření dostane na svůj materiál olympijský branding.

Všechny tři naše závodnice mají na programu ještě tři dny tréninku a jeden volný den před závodem. V neděli 28. července do toho vlétnou naostro!

Jak sledovat jachting na olympiádě

Přenosy z Olympijských her bude vysílat Česká televize na programech ČT Sport a ČT Sport+. Sledujte aktuální program, jachting bude určitě zařazen ve dnech ve dnech 28., 29. a 30. 7. a 1., 2., 6., 7. a 8. 8. Jakmile budeme znát přesné vysílací časy, přidáme je sem.

Jachting bude možné sledovat také každý den od 12.00 na mezinárodním Eurosportu. Český Eurosport jachting na programu zatím nemá, bude se objevovat pouze ve zpravodajství.

Zkusit můžete také olympijskou televizi – https://czechteam.fameplay.tv/, která vás vezme do zákulisí olympijského týmu.

Stáhněte si mobilní aplikaci „Olympijský tým“. Najdete v ní program, výsledky i zákulisí olympijského týmu.

Sledujte www.sailing.cz, Facebook a Instagram „ceskyjachting“ nebo www.olympijskytym.cz a Instragram „olympijskytym", ať vám neuniknou nejnovější informace, výsledky ani videa z českého olympijského týmu.

Více info o jachtingu také zde:

Tracking jednotlivých rozjížděk: https://paris2024.sapsailing.com/

Starší články z kategorie Reprezentační družstvo

Český olympijský jachtařský tým už je v Marseille, kde se pojede olympijská regata, kompletní....

Juniorské mistrovství světa World Sailing se konalo od 15.–19. 7. 2024 na Gardě. Český tým si ...

Juniorské mistrovství světa World Sailing se bude konat 15.–19. 7. 2024 na Gardě.

Mistrovství Evropy iQFoil Youth & Junior dnes ve francouzském Embrunu skončilo. Nela Sadíl...

Jirka Tomeš dvě zlaté – celkově + U16, Beáta Dokoupilová dvě zlaté – dívky celkově + divky U18...