V Praze hrozí omezení plavby

Eva Skořepová | 17.11.2015

Trenéři pražských klubů, pozor! V Praze hrozí zákaz plavby ve skluzu. Pokud by tento návrh vstoupil platnost, muselo by se na každý trénink i závod žádat o výjimky. Podrobnosti přináší Vladimír Toman, místopředseda Asociace lodního průmyslu.

Vladimír Toman se 12. 11. zúčastnil za APL jednání na SPS Praha na téma omezení rychlostí plavby v úseku Praha Štvanice – Modřany. Na jednání byly pozvány v hojném počtu zájmové organizace – kanoisti, veslaři, jachtaři a další, dále policie, SPS, povodí a další. Jednání bylo vyvoláno stížnostmi zaslanými olympijským výborem sportovců na MD na vlnění a sání v těchto lokalitách jejich tréninků. SPS prý stížnosti musí řešit, a tak je řeší.

"SPS prezentovala vlastní návrh – ve výše uvedené lokalitě zavést režim plavby ve výtlaku pro všechna plavidla a po celý rok a toto vyznačit novými znaky které předvedla.

Toto řešení není optimální pro lehká plavidla (vodní skútry, nafukovací čluny a pod.), která nedělají vlnu ve skluzu, a naopak to neřeší plavbu větších těžších plavidel, která v určitých rychlostech dělají velkou vlnu i ve výtlaku. Dále SPS stále tvrdí, že není schopná měřit rychlost plavidel na otevřené vodní ploše – řece – a současně i fotit a identifikovat označení plavidla a kapitána. Tedy nemůže přistoupit na rychlostní omezení a musí omezení rychlosti řešit hranicí výtlak/skluz.

Pokud by došlo k realizaci tohoto návrhu, byla by celoročně poškozována ta plavidla, která nedělají vlny nebo jen malé, a to i v úseku, kde není zvýšený provoz, jako je nad mostem Inteligence po jez Modřany. Dále by nešlo zákazníkovi předvést žádné plavidlo ve skluzu v Praze při testech a při výstavě LODĚ NA VODĚ by se při doprovodném programu i při testech nových lodí musel dodržovat výtlačný režim plavby. Pravděpodobně by museli tento režim dodržovat i trenéři všech vodních sportů a jejich svěřenci by jim většinou ujeli… Nebo by všichni trenéři měli výjimku?

Domnívám se, že lokalita centra Prahy je opravdu vhodná pouze k pomalé plavbě.

• Štvanice – Vyšehrad: pomalá rychlost

• Vyšehrad – most Inteligence: mohlo by být časové omezení rychlostí, například rychle do 14 hodin pomalu 14–18 a dále zas rychle.

• most Inteligence – Modřany: bez omezení.

Dále by bylo vhodné zvýšit v této lokalitě plavební dozor SPS a Policie na dodržování rychlostí a předpisů. To by mělo platit ale i pro sportovce, například na přestupky plavby veslic a dalších v plavební dráze, plavby potmě neosvětlenými loděmi atd. Měly by být udělovány vysoké pokuty za porušení, a to především za opakované porušení.

Pokud by SPS přistoupila na měření rychlosti, bylo by podstatně vhodnější i spravedlivější omezit rychlost plavidel než řešit, zda plavidla plují ve skluzu či ne.

Prosíme o vaše názory."

Starší články z kategorie Zprávy odborných komisí a HZS

Výměna průkazů způsobilosti vůdců a členů posádek plavidel vydaných Státní plavební správou...

Pracovní jednání komise rozhodčích ČSJ se uskuteční 28. 11. 2015 v Praze na Strahově ihned po sko...

Rádi bychom ještě před koncem roku uzavřeli výběr uchazečů o zařazení do Sportovního centra mláde...

Zveme vás na seminář pro trenéry, který navazuje na jarní seminář z Prahy a jehož součástí je i...

Výkonný výbor ČSJ (VV) obdržel dopisem ze dne 15. 4. 2015 žádost p. Pavla Konopíka z YC Brno o ...

Zobrazit všechny články


nahoru