Velikonoční regata očima vítěze

Eva Skořepová | 19.04.2018

I když není Velikonoční regata zařazena do CTL, již několik let patří k největším českým závodům na moři. Leto se jí zúčastnilo 39 lodí Bavaria 36/35 Cruiser a mnoha aktivními závodními jachtaři v posádkách. Zvítězil tým Jana Hirnšala GIULIA SAILING.


Na startu ani jedné z etap nefoukalo...

 

 

1. etapa

 

„Při letošním startu 1. etapy Velikonoční regaty směr Dubrovník, jsme se potýkali, jako již tradičně, s nulovým větrem, a tak 39 lodí mělo společný zájem - najít alespoň kousek čistého větru tak, aby nám nepřekážel soupeř při rozjíždění. Nakonec jsme se rozjeli i ve slabém větru, který vydržel k ostrovu Žirje. Tato část závodu vyšla nejlépe lodi číslo 20, která projela podél břehu až k Primoštenu a získala náskok 2NM hned v úvodu. Vzápětí ho však ztratila stejně tak jako my. Velký hrozen lodí, který vsadil na plavbu dále po moři nám začal ujíždět, protože vítr dle předpovědi nepřišel od Splitu. Vyrazili jsme nakonec ze Žirského kanálu jako první a začali stíhací jízdu lodě 20. Bohužel, následný vývoj situace vyžadoval trochu štěstí chytit i velkou skupinu lodí z moře. Průběžným cílem u Ostrova Hvar jsme projížděli už na třetím místě za posádkou Milana Ptáčníka a Libora Hoška. Následně přišlo další velké rozhodnutí ve volbě trasy. Zvolili jsme nakonec, jako většina lodí, Korčulskou trysku, avšak kvůli zhoršujícím se podmínkám zde vítr nastoupal až ke 38 uzlům. Za takové situace je cesta po volném moři kvůli vysokým vlnám velmi pomalá. Po cestě jsme udolali loď Milana Ptáčníka a díky tomu, že Libor Hošek zvolil cestu po moři, jsme z Korčulské trysky vyjížděli jako vedoucí loď s náskokem asi 1Nm. Tento náskok se nám podařilo ještě před cílem navýšit na 6Nm. Máme velkou radost, ale z minulosti víme, že závod se rozhoduje na cestě zpět do Murteru. Děkujeme nejen za to, že nás sledujete on-line, ale také za všechna blahopřání, která přišla hned po našem dokončení etapy.

 

GIULIA SAILING v Dubrovníku

 

2. etapa

 

Startujeme za rozbřesku

Cesta z Dubrovníku zpět na Murter v rámci Velikonoční regaty měla tentokráte poměrně rychlý průběh i přesto, že start byl opět v bezvětří a ke všemu už v 7 hodin ráno. Možná ta brzká hodina startu se projevila na některých kapitánech, kteří ještě v době startu na zadní vítr měli větší část mozku v režimu spánku neboť jak jinak si vysvětlit situaci, že se rozjedete s plným spinakrem do stojících lodí na startovní čáře a dožadujete se přednosti. 

 

 

Jedeme s větrem o závod 

Nakonec se drobné karamboly na startu vyřešily a my mohli odjet. Hned po prvních třech mílích šla do vedení loď BENEMEDO, která setrvala ve slabém větru u ostrovů Lopud a následně se plazila podél ostrova Mljet. My zvolili cestu více po moři a při průjezdu okolo Lastova jsme byli už na 3 místě. Naše ztráta na vedoucí loď byla cca 2 Nm. Z předchozí rozjížďky jsme věděli, že je to ztráta, která se dá snadno dohnat. Plán byl od začátku jasný, že se budeme držet na moři, kde předpověď slibovala více větru. Trochu mimo plán jsme zajeli na severní cíp Korčuly, což se nakonec potvrdilo jako drobná chyba. Odtud už rovnou směr jižní cíp ostrova Vis a po halze přímo směr Blitvenica a poté Murter. Úhel větru pro genakr byl ideální a tak se dalo čekat, že budeme hodně rychlí. Velká škoda, že se objevila místní bouřka, která vytvořila větrné díry a my následně nabrali menší ztrátu. Následně to vítr vše dohnal a my měli jízdu snů s genakrem a 30 uzly větru na zaďák. Trochu nás mrazilo v zádech, ale ne z rychlosti lodi, spíše z toho, jestli to turistický materiál vydrží až do konce. Na naší lodi vydržel, až na drobnost s navigačním plotrem. 

 

Rozbitý plotr a stíhací jízda 

Asi kolem půlnoci v blízkosti Vis - Biševo nám vypověděl službu. V tu chvíli se za kormidlem stanete prakticky slepými. Díky mé šikovné a pohotové posádce jsme rychle zjistili chybu v napájecím kabelu a vymysleli řešení s odpojením baterie od bowthrusteru a tu následně připojili na plotr přímo. Všechno pak běželo jako po drátkách. Ostrov Žirje jsme projížděli na 4 místě a do cíle ještě udolali loď 20 kapitána Řeháčka. Pořadí pak bylo loď kapitána Fedorika, Hošek na BENEMEDO druhý a třetí naše GIULIA SAILING. To nám po součtu stačilo na první místo celkové. 

 

Poděkování 

Závěrem bych rád poděkoval organizátorům i soupeřům za gentleman sailing a všem, co nás celou tu dobu sledovali a fandili a pomyslně svou podporou posouvali blíže k cíli.

Tak zase příští rok AHOJ.“ 

 

GIULIA SAILING 2018

Po velmi úspěšné sezóně 2017, kdy se námořní tým GIULIA zúčastnil mistrovství světa v Trieste, získal tituly vicemistra ČR ve one design, vicemistra Chorvatska a mistra ČR námořních lodí ORC, se tým v zimním období připravoval pod dohledem fyzioterapeutů z Redpoint Clinic. V této chvíli finišují práce na údržbě lodi v italském přístavu Monfalcone a už zbývá je skloubit plán závodů s logistikou převozu a ubytování týmu. Letos jste se s týmem mohli poprvé potkat na Velikonoční regatě. Ještě v dubnu se tým připojí k tréninkové přípravě s italskými týmy v Terstském zálivu a na konci května se přesune na ostrov Ischia u Neapole, kde proběhne první těžký závod sezóny – mistrovství Itálie. Uprostřed léta Giulia dopluje na Mallorku, kde se každoročně pořádá závod o pohár Španělského krále s jeho osobní účastí v jednom z týmů. Měsíc a půl bude mít tým na přesun lodě na Kypr do Limassolu. Zde se bude konat mistrovství Evropy. Po roční přestávce míří tým na závod Rolex Middle Sea Race. Letos je to padesátý ročník a očekává se i rekord v počtu startujících lodí. Na závěr sezony tým zamíří do chorvatských vod na už tradiční sérii mistrovství Chorvatska, MČR a Jabuka.

 

 

Vše okolo týmu můžete sledovat na www.giuliasailing.comnebo https://www.facebook.com/giuliasailingteam/

 a https://www.instagram.com/giuliasailing/

 

Johan Hirnšal

 

Foto Michaela Černíková, AKITA-YACHT a tým GIULIA SAILING

 

Závodníci v článku

Starší články z kategorie Závody

Pořadatel závodu zveřejnil vypsání závodu MČR v lodních třídách Catamaran Open a Devoti One.

O víkendu 7.-8. 4. se v Praze je Memoriál Rösslera Ořovského. V sobotu se pod Vyšehradem sešlo...

Mistrovství světa třídy RS Feva skončilo v neděli 8. 4.

Zpráva posádky skifu 49er FX - CZE 777 - Veronika Živná (1998) a Kateřina Živná (2004) z tréni...

Na Floridě začalo mistrovství světa třídy RS Feva, kterého se účastní i čtyři české posádky, c...

Zobrazit všechny články


nahoru