Zpráva ME Devoti One - Brightlingsea 27. - 29. června 2014
René Sehnal | 03.07.2014
Zpráva od Marka Bachtíka z ME LT Devoti One ...
Brightlingsea, kde se závod konal, je pár kilometrů od Harwich, kam jezdí trajekt z Rotterdamu. Cesta z Evropy tedy byla celkem snadná. Přijetí bylo velmi přátelské, asi i pro to, že jsme naší účastí zachránili mistrovství Evropy :-) Ve čtvrtek jsme s Petrem samostatně trénovali a studovali proudy v místě okruhu.
K závodu:
Trať byla vždy stavěna velmi kvalitně, odstartovalo se až po ustálení směru větru a rozhodčí neváhal start odložit, když vše nesedělo. Stočil-li se vítr významněji, měnila se poloha jedničky, někdy v každém kole.
Během celého závodu foukal vítr buď jižní a nebo západní s drobnými odchylkami. V místě závodního okruhu byl podle přílivu či odlivu proud také buď na jih nebo na sever. Naštěstí se moc nestáčel, jen byl někde o něco silnější.
V pátek byly plánovány 2 rozjížďky, které se i ujely ve větru od 4-7m/s. Já jsem v 2.R při dojezdu do cíle díky změně podjel lejlajnu a při stahování v poryvu se cvaknul kousek před cílem což mě stálo 3. místo.
V sobotu byl slabší vítr a tak se mi podařilo ve 2.R předjet Nicka. Pefi otočil v 2. kole jedničku 1. a když jsme se míjeli volal na mne: "jdi po něm!" Tak jsem ho poslechl a ve 3.kole otočil jedničku druhý. Udržel jsem to pak až do cíle... Další rozjížďku jsme již nestartovali, protože vítr slábl a bylo jasné, že už nic nepřijde. Takže jsme se vydali proti odlivu do přístavu. Což tedy bylo dost zoufalé. Po hodině nás naštěstí posbírali čluny....
V neděli mělo foukat podle norů 5m/s. Ale bylo to silnější v poryvech přes 10m/s. Foukalo od pevniny, tak byly vlny menší. S genakry to byly krásné lety a myslím, že nejen mně před halzou pěkně lepilo :-)
Pole závodníků postupně řídlo. Já měl na konci 2.R zvládnout poslední halzu před cílem, nicméně jsem se cvaknul a zase ztratil 3.místo. Horší bylo, že se mi nedařilo loď postavit. Několikrát se mi při nalejzání zase zvrhla a síly mi pěkně rychle docházeli. Po pár minutách ke mně přijeli záchranáři a nabídli pomoc. Už jsem ji v zásadě odkejval, ale při posledním pokusu se mi podařilo do lodě nalézt. Byl jsem ale tak vysílený, že jsem neměl vůbec představu, že bych mohl jet další rozjížďku. Naštěstí byla přestávka delší, tak jsem se celkem zase zkonsolidoval. 3. R jsem si užíval, byť jsem jezdil kolem 8. místa. A celkem očekávaně jsem se ještě jednou cvaknul, ale rychle jsem to postavil a tak jsem ztratil jen 1 loď. No bylo to pro mne docela výživné - ale krásné. Moc jsem si po dlouhé době užil "jachting"..
Pefi jezdil precizně a velmi dobrý Nick měl fakt hodně práce ho porazit. Je větší než Pefi, váhu přesně 85, tak měl "fyzickou" výhodu na stoupačky. Jejich souboje na zaďáky byly fakt nádherný. Tam zase míval převahu Pefi. (O precizní jízdě svědčí bodová shoda Nicka s Pefim na konci závodu... pozn. redaktora )
Organizace celého závodu byla velmi úsporná, ale efektivní a perfektní. Věkové, váhové i výkonnostní rozpětí závodníků velké. Jezdili i chlapi vysloveně v letech - a vůbec ne špatně! Rozjížďky trvaly vždy kolem 50 minut. Břehová služba s manipuláky fungovala báječně. Bylo potřeba kvůli přílivu a odlivu je přetahat o 100metrů a vždy jsme je měli po návratu hezky u vody. Tam nás vítala i výběrčí náramků (v Anglii používaná kontrola, zda se všichni vrátili). Po příjezdu na břeh byla trochu anglická verze pasty, ale bylo to moc příjemné. Každý večer pak nějaká společná večeře v klubovně... Sprchy perfektní s velkou šatnou. Všichni hezky napochodovali v neoprenech i s botama až do sprchy. Vůbec nikomu to v klubu nevadilo, nikde žádný nápisy, že je to zakázané! Oni totiž si ty sprchy tak postavili, aby to přežily bez úhony. V noci pak přijela úklidová četa a vše zase naleštila. Prostě tak, jak to má být!
Prostě kdo nejel, o dost přišel :-)
Všechny zdravím a těším se na setkání u vody!
Marek
PS: http://www.yachtsandyachting.com/news/177347/D-One-Europeans-overall